fbpx

Find dine mål

find dine mål

BLOGGEN

AF SIGURD RASK
(partner ved Soon2fit og del af onlineforløb)

Hej venner 🙂
I denne uge kan I læse et blogindlæg af Sigurd, som omhandler dét at sætte mål for sig selv. 

Så sidder du og har et mål, måske et nytårsforsæt, som ikke helt er blevet til noget? Så læs med her og få inspiration til, hvordan du kan komme igang! 

Jeg har fået lov af skrive et lille indlæg til Soon2Fit nyhedsbrev. I dag vil jeg snakke lidt omkring mål, og hvordan du kan finde et mål at gå efter.
Sigurd Rask

Det er meget forskellige, hvad vi som personer har af mål, nogle ønsker en mindre røv, andre ønsker en masse penge, tage et par ekstra kilo på, et nyt job, og nogle ønsker det, som andre har. Men hvorfor er det vi alt for ofte skal spejle os i andre og se på andre i stedet for os selv? I min optik er det spild af tid.. Se på dig selv og find et eller flere mål, der kan gøre dig glad!

 

Det her med af kigge rundt og tænke: “Gid jeg havde det” – hvis du så gerne vil havde det, så tag det. Jeg mener alt er muligt så længe du vil det nok, og er klar på af kæmpe for det og gøre det, det kræver!
 

“JEG VIL VIRKELIG GERNE HAVE NY BIL – JEG HAR BARE IKKE RÅD!”

Et eksempel kunne være. Du gerne vil have en ny bil, men du “har ikke råd”. Du dropper tanken, og det bliver ikke en realitet, at få den fede bil, som du virkelig gerne vil have. MEN det er blot en undskyldning. Hvis du virkelig gerne vil have den, kan du også få den. Det kræver at du prioriterer at spare op til den. Det kan være du skal tage nogle ekstra vagter, det kan være du skal afmelde nogle streamingtjenester, at du ikke skal gå i byen hver weekend, eller shoppe for flere tusinder hver måned, at du ikke kan bruge penge på at spise ude hver anden weekend. Selvfølgelig vil det tage tid at spare op – MEN DET ER MULIGT! Er du IKKE parat til at gøre ovenstående ting (eksempler), jamen så vil du måske ikke have den bil så meget, som du siger?? Eller det er måske bare ikke første prioritet, som du ellers først troede, og det vil tage længere tid at spare op til, da du er villig til at gøre nogle af tingene. 

Så mærk efter, vil du virkelig det her? 
Hvor meget vil du det her?
Hvad kræver det. Er du klar til at gøre dette?
Sæt delmål for det samlede mål! 



OBS! indlægget forsætter under billedet

Mine 3 mål


Jeg har i mange år gået og tænkt, jeg gerne ville igang med af træne, men har altid fundet en undskyldning for ikke af komme igang. (Læs: jeg har ikke ville det nok). MEN nu går Katrine jo og træner hele tiden og hjælper andre med at komme igang, så jeg tænkte, hvorfor er det egentlig at jeg går og sætter undskyldninger op for mig selv hele tiden? 

Jeg blev inspireret og motiveret til at tage mig sammen og komme igang. Både fordi jeg snart ikke kunne finde flere undskyldninger for at lade være, og så var hun da hun også ved at overhale mig på “sejheds-kontoen” 😀 .. Og det går jo ikke!

Når jeg går ind i noget, så gør jeg det også 100% uanset hvad det omhandler. Så det første jeg gjorde, var af sætte mig et mål. Eller faktisk flere mål: 


1) Få en sixpack på 6 måneder
2) Træne 3 gange om ugen
3) Give mig lov til at deltage i sociale sammenhænge

 

Første mål var grundet en konkurrence, jeg lavede med en kammerat omkring 3 bælteslag hvis jeg ikke kom I mål.. Så der var ingen tvivl den skulle klares
 

Andet mål blev sat som ud fra, hvad der ville være realistisk for mig, da jeg på nuværende tidspunkt er interesseret i at bruge mere end 3 gange/ugentlig i et fitness center!

Hvis mål bliver for svære for dig, når du dem aldrig og det vil resultere at du giver op. Så sæt dem realistiske. 3 gange har været perfekt for mig også har alt derudover bare været kæmpe win! 
 

Tredje mål, er fordi jeg har mange socale arrangementer, som jeg ikke ønsker at nedprioritere eller gå glip af. Så for at tage eksempelet med bilen; Jeg vil virkelig gerne mit mål – men hvor meget vil jeg det? Jeg er f.eks. ikke villig til at droppe alt og indstille hele mit liv omkring at få en sixpack, men betyder det, at jeg ikke vil mit mål og ikke når det? NEJ! Jeg er villig til at gøre det, som det kræver med mine 3 forholdsregler/mål. Så tager det muligvis længere tid end, men vejen dertil vil ikke være en sur pligt, og dermed også mere holdbart!

Det skal selvfølgelig også siges, at jeg ikke bare har sagt ja til alt, men har prioriteret de arrangementer, som jeg vurderer jeg ikke har lyst til at undvære. Når jeg er ude til sociale arrangementer, har jeg altid min nye hat på (tænk dig om hatten) den hjælper mig med ikke af spise alt for meget slik eksemeplvis, når jeg er til disse arrangementer.

OBS! indlægget forsætter under billedet

 

Så når du vil opnå dit mål, så sørg for ikke at tage munden for fuld! Vær realistisk og reflekter over, hvad du er villig til, hvor meget du egentlig vil det efter at have afklaret, hvad det kræver. Intet er urealistisk, men det kræver at DU vil det nok og er klar til at kæmpe for det!
 

SÅ HVAD ER DINE MÅL? 🙂

Du behøver ikke sætte træningsmål, hvis det er for stor en mundfuld. Du kan også starte med af sætte små mål, som så i det lange løb kan blive større. F.eks. gå ned og handle i stedet for af tage bilen eller lave 5 min engle hop inden du går i seng osv. 

Mulighederne er uendelige, det handler om af se muligheder i stedet for begrænsninger. 

Du kan, du vil og du gør det! 

 

Mange tak for jeres tid og at I gad læse med!
I må havde en fantastisk dag!

Tag springet

Vi står klar til at hjælpe dig

GRATIS E-BOG TIL DIT VÆGTTAB

Modtag min e-bog 5 Råd til at tabe dig – Uden at få sved på panden & andre fordele

Sendes på mail